niedziela, 6 lipca 2014

Something new

Coś nowego, czyli babeczki z lukrem piankowym

Rok temu kupiłam małą książkę o dekorowaniu wypieków. Chciałam wykorzystać każdą inspirację, ale z czasem mój zapał malał. Ostatnio wzięłam się do pracy. Wczoraj upiekłam babeczki, a dziś dokończyłam ozdabianie. Babeczki spokojnie można zrobić w jeden dzień, nie zajmują dużo czasu. Ja potrzebowałam przerwy, żeby zebrać siły na dalszą pracę nad nimi ;)

Na 12 babeczek podstawowych:

* 2 szklani mąki
* 2/3 szklanki cukru
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 1 łyżeczka cukru z wanilią
* 1 szklanka mleka
* 80 - 90 g oleju
* 2 jajka

Mąkę przesiać. Dodać pozostałe składniki. Wymieszać łyżką do połączenia składników, nie dłużej. Ciasto przełożyć do papilotek, do 2/3 wysokości.

Piec w temperaturze 180 stopni przez ok. 25 minut. Wystudzić na kratce.

Na lukier piankowy:

* 250 g cukru pudru
* 4 białka
* szczypta soli
* 1 łyżka wody

Wszystkie składniki włożyć do jednej miski. Ustawić ją nad garnkiem z wrzącą wodą. Miksować do rozpuszczenia cukru, aż całość zacznie się pienić. Termometrem cukierniczym sprawdzać temperaturę masy, powinna osiągnąć 60 stopni.

Lukier natychmiast ściągnąć z garnka, przelać do misy miksera wolnostojącego lub do zwyczajnej miski i ubijać przez 3 minuty na średnich obrotach. Całość powinna zgęstnieć.

Lukier trzeba wykorzystać od razu. W tym celu, przełożyć do rękawa cukierniczego/szprycy potrzebną ilość lukru i wyciskać okrągłą tylką na babeczki. Odstawić na 30 minut, lukier piankowy musi zastygnąć.

Na glazurę czekoladową:

* 300 g gorzkiej czekolady
* 2 łyżki oleju

Czekoladę posiekać. Wymieszać z olejem. Ustawić nad garnkiem z wrzącą wodą. Gdy czekolada się rozpuści, zdjąć z garnka i odstawić na 10 minut do ostygnięcia.

Glazurę przelać do niedużego kubka/miski, w którym będziecie mogli zanurzyć "czapeczki" z lukru, nie gniotąc im czubków.

Babeczki maczać w glazurze, nadmiar czekolady powinien skapnąć. Odłożyć na 5 minut. Następnie udekorować dowolnymi posypkami.



Udanych wypieków :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz