sobota, 26 lipca 2014

Red bush

Czerwony krzak, czyli babeczki z czerwoną porzeczką

 Dawno mnie nie było... Niestety, za kilka dni znów wyjeżdżam. I jest to pewnie pierwszy i ostatni przepis przed moim powrotem.
W związku z trwającym porzeczkowym sezonem, na Moich Wypiekach pojawiła się mnóstwo przepisów z udziałem rozsławionych owoców. Nie mam czasu wypróbować ich wszystkich, zdecydowałam się więc na ten jeden. Kruche babeczki pełne delikatnie kwaśnego nadzienia przykrytego kruchą kratką. Autorka przepisu pisze o wystudzeniu babeczek, jednak według mnie najlepsze są te jeszcze parujące ;)

Składniki na 12 babeczek:

* 450 g mąki pszennej
* 150 g zimnego masła
* 100 g zimnego smalcu
* 100 g cukru pudru
* 1 żółtko
* 3 łyżki zimnego mleka

Przesiać mąkę. Masło i smalec pokroić na mniejsze kawałki, dodać do mąki, wymieszać. Wsypać cukier, dodać żółtko i mleko, zagnieść gładkie ciasto. Uformować w kulę, spłaszczyć, owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez 1 godzinę.

Dodatkowo:

* 500 g umytej czerwonej porzeczki
* 150 g cukru
* 3 łyżki mąki ziemniaczanej
* roztrzepane jajko

Porzeczki wymieszać z cukrem i mąką, odstawić.

Formę do babeczek wysmarować masłem i obsypać mąką. Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość 2 - 3 mm. Szklanką wycinać koła, wylepiać nimi foremki. Nadzienie nałożyć do wysokości babeczek. Z reszty ciasta wyciąć paski, ułożyć je w kształcie kratki na wierzchu. Przed pieczeniem posmarować roztrzepany jajkiem.

Piec je około 25 minut w temperaturze 190 stopni. Studzić w formie. Można posypać cukrem pudrem.

Udanych wypieków :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz