wtorek, 6 maja 2014

Different

Inne, czyli bardzo kruche ciasteczka


Często dostawałam od babci kruche ciastka, która z kolei dostawała je od cukiernika. Były nieziemsko kruche, z cukrową skorupką, przy każdym gryzie chrupały... Były idealne! Próbowałam różnych przepisów, ale nigdy nie umiałam znaleźć tego właściwego. Mama podsunęła mi pomysł: "A może one są na smalcu?". Więc wzięłam przepis na kruche ciastka z Moich Wypieków i masło całkowicie zastąpiłam smalcem. Wyszły dokładnie takie, jakie być powinny. I nie przejmujcie się smalcem w cieście! Pokusiłam się o policzenie kalorii dla jednego ciastka i używając smalcu, ilość kalorii zwiększa się jedynie o 7, czyli nie tak źle ;)

Na ok. 35 ciastek:

* 180 g smalcu, w temperaturze pokojowej
* 200 g cukru pudru
* 350 g mąki pszennej
* 1 jajko
* 1 żółtko
* szczypta soli

Dodatkowo:
 
* 1 jajko + cukier kryształ do posypania

Smalec pokroić na mniejsze kawałki, posiekać z mąką. Dodać resztę składników. Zagnieść gładkie ciasto, owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez minimum godzinę.

Schłodzone ciasto rozwałkować na gruby placek. Wycinać foremką ciasteczka, układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Smarować rozmąconym jajkiem, posypać małą łyżeczką cukru, lekko docisnąć. 

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 15 minut, do zarumienienia. Studzić na kratce. (Do momentu włożenia ciastek do piekarnika, trzymać je w lodówce).

Udanych wypieków :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz